poniedziałek, 19 czerwca 2017

Domowy paprykarz

Składniki
(na 4 porcje)

- cebula (ok.70 g),
- łyżka oleju rzepakowego (ok. 10 g),
- marchew (ok. 105 g),
- 1/4 woreczka ryżu parabolicznego (ok. 25 g),
- makrela wędzona bez ości i skóry (ok. 120 g),
- ząbek czosnku,
- 3 łyżki koncentratu pomidorowego (ok. 75 g),
- przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, papryka słodka, papryka wędzona, papryka ostra, sól i pieprz.


Sposób przygotowania

1. Drobno pokrojoną cebulę szklimy na oleju (z dodatkiem liścia laurowego i ziela angielskiego).
2. Marchew obieramy, trzemy na tarce, dodajemy do cebuli i dusimy ok. 10 min.
3. Łączymy warzywa (bez liścia laurowego i ziela angielskiego) z ugotowanym ryżem, rozdrobnioną makrelą i koncentratem pomidorowym.
4. Paprykarz doprawiamy do smaku wyciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku, papryką słodką, wędzoną, ostrą, szczyptą soli i pieprzu.






Paprykarz jest bogaty w:

- kwasy omega-3 (pochodzące z makreli), które działają przeciwzapalnie,
- likopen (pochodzący z koncentratu pomidorowego), który przeciwdziała procesom starzenia się,
- substancje o działaniu bakteriobójczym pochodzące z cebuli.


Wartość odżywcza jednej porcji:

Porcja waży: ok. 110 g
Energia: 145,2 kcal
Białko: 8,4 g
Tłuszcze: 8,2 g
Węglowodany: 11,8 g
Błonnik pokarmowy: 1,8 g



1 komentarz:

  1. Super wygląda i pewnie nawet lepiej smakuję. Bez porównania do sklepowych jestem pewna!

    OdpowiedzUsuń