środa, 24 maja 2017

Paprykowy hummus

Składniki
(na 8 porcji)

- papryka czerwona (ok. 150 g),
- 5 łyżek ziaren sezamu (ok. 50 g),

- 2 łyżki oliwy extra vergine (ok. 20 g),
- ząbek czosnku,
- sok z połówki cytryny,
- puszka ciecierzycy (ok. 250 g),
- 50 ml zimnej wody,
- przyprawy: papryka słodka i ostra, sól.


Sposób przygotowania

1. Paprykę (w całości) pieczemy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze w 180 stopniach C przez ok. 25 min.
2. Upieczoną paprykę wkładamy do torebki foliowej i szczelnie zamykamy. Gdy papryka wystygnie usuwamy skórkę i gniazda nasienne.
3. Prażymy ziarna sezamu i blendujemy z dodatkiem oliwy z oliwek.
4. Do powstałej pasty dodajemy sok z cytryny, ząbek czosnku, odsączoną ciecierzycę, pieczoną paprykę, wodę i miksujemy na gładką masę.
5. Doprawiamy do smaku papryką słodką, ostrą i szczyptą soli.
6. Paprykowy hummus podajemy z warzywami pokrojonymi w słupki lub pieczywem pełnoziarnistym.




Paprykowy hummus jest bogaty w:

- błonnik pokarmowy, który obniża poziom cholesterolu i daje uczucie sytości,
- cynk (pochodzącą z ciecierzycy), który odpowiada za prawidłowy wygląd włosów i paznokci,
- lecytynę (pochodzącą z sezamu), która korzystnie wpływa na koncentrację i pamięć.


Wartość odżywcza jednej porcji:

Porcja waży: ok. 68 g
Energia: 111,7 kcal
Białko: 3,9 g
Tłuszcze: 7,3 g
Węglowodany: 9,2 g
Błonnik pokarmowy: 0,9 g

2 komentarze: